ΜΕΡΟΣ IV. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΦΟΡΕΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ


ΜΕΡΟΣ IV. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΦΟΡΕΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Στο παρόν μέρος του σχεδίου περιγράφονται όλες τις ρυθμίσεις που είναι απαραίτητες για να διασφαλιστεί η λειτουργία του Φορέα Σχεδίασης κατά την διάρκεια της κατάστασης έκτακτης ανάγκης, ώστε να καταστεί δυνατόν να εκπληρώσει τον σκοπό και να επιτύχει τους στόχους που έχει θέσει όσον αφορά στην αντιμετώπιση της κατάστασης έκτακτης ανάγκης (τμήματα      και II.2).
1. Προσδιορισμός και Διασφάλιση λειτουργίας κρίσιμων υποδομών του Φορέα Σχεδίασης (ΒΑΣ 12)
Κρίσιμες υποδομές είναι εκείνες οι υποδομές οι οποίες είναι απολύτως απαραίτητες για να μπορέσει ο Φορέας Σχεδίασης να επιτελέσει τον σκοπό του και να φέρει εις πέρας τους στόχους που έχει θέσει, να υλοποιήσει δηλαδή τις δράσεις για τις οποίες είναι αρμόδιος. Στο παρόν τμήμα αναφέρονται οι αρμόδιες Δ/νσεις για:
         τον προσδιορισμό των κρίσιμων, για την λειτουργία του Φορέα Σχεδίασης, υποδομών (π. χ. κτιριακές εγκαταστάσεις, κλπ)
         την διασφάλιση εναλλακτικής λύσης, στην περίπτωση αδυναμίας χρήσης τους
         τον καθορισμό του κρίσιμου προσωπικού για την λειτουργία των υποδομών του Φορέα Σχεδίασης και
         την κινητοποίηση του κρίσιμου προσωπικού για την λειτουργία των υποδομών του Φορέα Σχεδίασης.
Σε παράρτημα παρατίθεται η ακολουθούμενη διαδικασία για την αναγνώριση των κρίσιμων υποδομών και πίνακας με τις κρίσιμες υποδομές, τις επιπτώσεις που η αδυναμία λειτουργίας τους έχει στην υλοποίηση των δράσεων για τις οποίες είναι αρμόδιος ο Φορέας Σχεδίασης και τις αντίστοιχες εναλλακτικές λύσεις.
2.  Προσδιορισμός και Διασφάλιση κρίσιμων στοιχείων (ΒΑΣ 12)
Κρίσιμα στοιχεία είναι τα στοιχεία που είναι απολύτως απαραίτητα για
         την λειτουργία των Δ/νσεων του Φορέα Σχεδίασης που εμπλέκονται στην αντιμετώπιση της κατάστασης έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας και
         την συνέχιση της καθημερινής λειτουργίας του Φορέα Σχεδίασης μετά το πέρας της κατάστασης έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας.
Στο παρόν τμήμα αναφέρονται οι αρμόδιες Δ/νσεις για:
•   τον προσδιορισμό των κρίσιμων, για την λειτουργία του Φορέα Σχεδίασης, στοιχείων (π.χ. κατάλογοι προσωπικού, κατάλογοι προμηθευτών, βάσεις δεδομένων, χαρτογραφικό υλικό, κλπ)
•   την διασφάλιση εναλλακτικής λύσης για την εξασφάλιση της διαθεσιμότητας των κρίσιμωνστοιχείων στην περίπτωση αδυναμίας χρήσης του πρωτεύοντος τρόπου
         τον καθορισμό του κρίσιμου προσωπικού για την εξασφάλιση της διαθεσιμότητας των κρίσιμων στοιχείων και
         την κινητοποίηση του κρίσιμου προσωπικού για την εξασφάλιση της διαθεσιμότητας των κρίσιμων στοιχείων.
Σε παράρτημα παρατίθεται η ακολουθούμενη διαδικασία για την αναγνώριση των κρίσιμων στοιχείων και πίνακας με τα κρίσιμα στοιχεία, τις επιπτώσεις που η απώλεια τους έχει στην υλοποίηση των δράσεων για τις οποίες είναι αρμόδιος ο Φορέας Σχεδίασης και τις αντίστοιχες εναλλακτικές λύσεις για την εξασφάλιση της διαθεσιμότητας τους. Περιγράφονται συνοπτικά τα μέτρα και παρατίθενται αυτούσιες οι διαδικασίες που λαμβάνονται για την προστασία των στοιχείων (π.χ. ύπαρξη εναλλακτικών φορητών Η/Υ, αντιγραφή/αποθήκευση (back up) αρχείων, βάσεων δεδομένων, κλπ).
3. Διοικητική μέριμνα εμπλεκόμενου προσωπικού του Φορέα Σχεδίασης (ΒΑΣ 11)
Η Διοικητική μέριμνα περιλαμβάνει, ανάλογα με την φύση της έκτακτης ανάγκης, όλα ή κάποια από τα ακόλουθα: τροφή, προσωρινή στέγαση, μεταφορά, φροντίδα τέκνων, κλπ. Στο παρόν τμήμα αναφέρεται η αρμόδια Δ/νση για
         την αναγνώριση και την εκτίμηση των αναγκών που δύνανται να προκύψουν και
         την δρομολόγηση των απαραίτητων ενεργειών για την κάλυψη των παραπάνω αναγκών κατά την διάρκεια της κατάστασης έκτακτης ανάγκης
Σημειώνεται η μεγάλη σημασία που έχει το θέμα της διοικητικής μέριμνας του εμπλεκόμενου προσωπικού για την λειτουργία του Φορέα Σχεδίασης.
4. Συνέχιση λειτουργίας του Φορέα Σχεδίασης
Στο παρόν τμήμα αναφέρεται η αρμόδια Δ/νση για:
         την καταγραφή των υπηρεσιών που προσφέρει ο Φορέας Σχεδίασης και δεν σχετίζονται με την αντιμετώπιση της έκτακτης ανάγκης,
         την ιεράρχηση των παραπάνω υπηρεσιών και
         τον καθορισμό των απαραιτήτων ρυθμίσεων για την, κατά το δυνατόν, συνέχιση προσφοράς αυτών των υπηρεσιών κατά την διάρκεια της κατάστασης έκτακτης ανάγκης.
Σε παράρτημα παρατίθεται η ακολουθούμενη διαδικασία για τα παραπάνω.